2011年8月1日月曜日

胎児の籠


























胎児の籠
生み落とされる子供+罪の意識の無い大人
地上に落ちる
名前の無い僕 何故子官にいるのかさえ まだ解らない
たった数ヶ月の命とも知らずに
僕は愛されたい 僕は生まれたい この母体の中見つめて
僕が意識を持った時から二ヶ月目何かが早いと身体は感じる
まだ何も出来ない そのうちプラグが入りこみ
不完全な僕は掻き落とされる 痛みが身体を突きぬける
母の泣き叫ぶ声 耳鳴りが止まらない 白衣の大人達 僕を救い上げた
冷血に満ち溢れた瞳に血塗れの右手の無い僕が写る
そのまま黒いビニールへ捨てられた
だんだん意識が薄れる中僕は静かに考える
XXXXの僕をこの「ママ」愛せるならそれでいい
愛せない母 愛されない僕
だから産声を上げずに静かに眠りましょう
一度だけの母の愛「     」この手で感じてみたい
ありがとう
二度と開かない扉固く 閉められていた
でもね僕はきっと未来の君だから
身体焼き尽くされ骨が無くなるまで焼き尽くす
さよなら 未来で
English:
Fetus’ Cage
The child that is born + adults who aren’t conscious of sin
Fall to the ground
I have no name, why am I even between these legs, I don’t yet know
Only a few months of life pass, not knowing
I want to be loved, I want to be born, intently watching the inside of this pregnant body
In the second month that I was conscious, I felt something quick
I can’t do anything yet, eventually a plug came in
Incomplete, I am scraped out, the pain penetrates my body
My mother’s screams won’t stop ringing in my ears,  white-clad adults pick me up
I see myself projected in their cold-blooded eyes, blood-covered and missing my right hand
I was placed as I am into a black plastic bag and cast aside
As consciousness gradually fades, I quietly think
If this “mommy” can love XXXX me, that’s fine
Mother who can’t love, Me, who can’t be loved
So I don’t bother to cry, and I quietly go to sleep
One time only, I want to feel my mother’s love with my hand “        ”
Thank you
The gate that can’t be opened twice was tightly closed
But I am surely your future
The body will be thoroughly burned until the bones have disappeared, thoroughly burned
Good bye, future













Japanese:
生命断ち切られた僕
あまりにも早すぎた別離
決して生まれ変われても
断ち切れない
kéin」と「éib

English:
Me, severed from life
A too-early separation
Never born, never able to change
Don’t sever me
“kéin” and “éib”

0 件のコメント:

コメントを投稿