2011年8月3日水曜日

証明写真

























証明写真

「そこに触れたい」

わずかな好奇心が  私を腐らせた

二ヶ月で何人  私をヤリ捨てる  そうやって落ちてくのよ

店に張られた 写真

開き直って  笑顔で接する

そうやって今まで生きてきました

泣きたくても泣けない

泣きたくても涙が溢れてこない

悲しい事実に気付いた時…

本当に涙は流れますか?
----------------------------------------------------------

English: I retranslated the book’s original English translation to try to get it closer to the Japanese and for improved readability.
-------------------------------------------------------------------------------

I.D. Picture

“I want to touch there”

A slight curiosity rotted me

For two months, how many people used me, threw me away, degraded me like that

A picture pasted in a store

Become serious, serve with a smile

This is how I’ve lived until now

I want to cry, but I can’t

I want to cry, but tears aren’t brimming

When you noticed the sad truth…

Did tears really trickle down?

0 件のコメント:

コメントを投稿