2011年8月2日火曜日

まだ見ぬ君へ


  
 




















Japanese:
まだ見ぬ君へ
何故俺は死んでゆく
きっと理由なんて何処にも無い
有りふれた話だが俺は何度も「笑ってる」
未遂の糸で継ぎ合わせた腐りかけのただの肉
俺の代わりに君だけは泣いてくれ
俺はキリストじゃない
事実マリアも存在しない
俺は君だけの愛に埋もれていたい
何故なら君だけに笑って居続けたいから
そんな墓場で君の愛に埋もれて死ぬるなら
喜んで確実死んでやる
後悔忘れさせてくれ
誰か…俺に
------------------------------------------------------------------------------------------------------
English: Note: I retranslated this. The book’s original translation was quite awkward.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
To you whom I have never seen
Why am I dying?
Surely there is no reason anywhere
It’s an uninspiring story but I keep on smiling
Just rotting meat held together with a string
Cry in my place, you alone
I am not Christ
In fact, Mary doesn’t exist either
I want to be buried under only your love
Because I want to keep on smiling just for you
If I could die in such a graveyard, buried under your love
I would happily die for sure
Let me forget my regrets
Someone… let me

0 件のコメント:

コメントを投稿